Wat we doen

Wij begeleiden getalenteerde, kwetsbare kunstenaars met een ambitie en met een afstand tot de arbeidsmarkt, naar een passend bestaan als kunstenaar in onze maatschappij. Tegelijkertijd laten we de maatschappij zien hoe mooi de kunst van deze kunstenaars is en hoe waardevol een ontmoeting met hen is. Bekijk hieronder onze initiatieven en ontdek hoe jij kunt helpen!

Begeleiding op maat

Individueel Begeleidingstraject

Stichting Bijzonder biedt individuele begeleidingstrajecten aan voor kwetsbare kunstenaars. Kunstenaars krijgen een jaar ondersteuning bij hun creatieve reis en hun persoonlijke ontwikkeling. Na afloop van het traject blijven we nauw betrokken en in contact. Onze focus ligt op het bevorderen van zelfvertrouwen, zelfexpressie en het behalen van persoonlijke doelen.

Meld mij aan

Een wereld van mogelijkheden

Kunstpodia

Onze stichting biedt daarnaast diverse platforms waarop kwetsbare kunstenaars, op een manier die bij hen past, hun werk kunnen laten zien. Dit omvat een fysieke winkel, een online webshop, exposities, verkoop van originele en gereproduceerde werken, verhuur van kunstwerken en mogelijkheden voor werken in opdracht.

Kom langs

Durf met andere ogen te kijken

Bewustwording

Stichting Bijzonder daagt de traditionele normen in de kunst- en cultuursector, maar ook de gehele maatschappij uit. Wat ons betreft is de splitsing tussen ‘outsiders art’, ‘special art’, 'art brut’ met de ‘reguliere kunstsector niet meer van deze tijd. Je schuift daarbij hele groepen mensen aan de kant, terwijl ze serieus mee willen doen en kunnen doen. Daar is alleen soms wat hulp bij nodig. Om publiek hierin mee te nemen organiseren we evenementen, workshops en presentaties om bewustwording te creëren en bij te dragen aan een meer gelijkwaardige samenleving.

Open je deuren

Samen maken we meer mogelijk

Dankzij jouw steun laten we dromen uitkomen. Of het nu gaat om financiële bijdragen, het delen van expertise, het bieden van een podium of het creëren van nieuwe kansen, elke vorm van samenwerking draagt bij. Laten we samen meer bereiken. Neem vandaag nog contact op!