Financieel bestuurder gezocht

"Met hart voor talenten met een kwetsbaarheid"

Stichting Bijzonder maakt het mogelijk dat kwetsbare kunstenaars en makers met een talent weer mee kunnen doen in de maatschappij. Dat doen we door intensieve begeleidingstrajecten, het profileren van de kunstenaars en de makers, en het zichtbaar maken van hun werk.

Met een klein team (een directeur, een medewerker en twee bestuurders) organiseren we begeleidingstrajecten, podia, exposities en pop-up stores en geven we presentaties. Daarbij werken we samen met ateliers en zorg- en welzijnspartijen in de regio Utrecht. Rode draad is – naast het zichtbaar maken van de kunstenaars, de makers en hun producten – ontmoeting en bewustwording.
Onze financiering bestaat uit fondsen, giften, de verkoop van producten en trajectgelden.

Stichting Bijzonder is in 2019 opgericht. De komende jaren willen we groeien. Dit jaar starten we met een winkel in De Wilg, bouwen we een nieuwe website met webshop en neemt het aantal begeleidingstrajecten van kunstenaars toe. Ook willen we in 2024 de ANBI-status verkrijgen. We zijn daarom op zoek naar een bestuurder (onbezoldigd) die hieraan wil bijdragen. Een bestuurder met een financiële achtergrond, die het leuk vindt te adviseren en soms ook mee te werken. Onze directeur is eerst verantwoordelijk voor de financiën.

Wat is je rol?
• Aansturing, begeleiding en structurering van de financiële processen
• Het jaarlijks opstellen van de begroting en van de jaarrekening
• Advisering en ondersteuning bij fondsenwerving (projectbegrotingen)
• Ondersteuning bij het traject voor erkenning ANBI status
• Tegenlezen contracten, offertes etc.

Wie ben je en wat breng je mee?
• Financieel inzicht
• Ervaring met e-boekhouden
• Stevig en gestructureerd
• Sociaal en communicatief vaardig
• Teamspeler/samenwerker
• Affiniteit met mensen met een kwetsbaarheid

Tijdsinvestering
Het bestuur vergadert gemiddeld 3 keer per jaar gedurende 2 uur (tijdstip nader te bepalen). Wekelijks is er een online afstemmingsoverleg (1 uur) met de directeur. De financiële werkzaamheden nemen gemiddeld 6 uur per maand in beslag.

Geïnteresseerd?
Stuur voor 10 maart 2024 een mailtje naar info@stichtingbijzonder.nl. Wij nemen snel contact met je op. Wil je meer weten? Bel met Machiel Spek (06-53 61 36 73), Caroline Beerman (06- 12 82 96 45) of Charlotte van Haselen (06-17 14 62 55).