Bijzondere producten in de Bijenkorf Utrecht

Prachtige cadeaus (of liever voor jezelf 😊)

Tussen 11 november en 4 december 2022 koop je in de Bijenkorf Utrecht producten van Atelier Totem, De Meubelwerf, Textielatelier Bombardon van Reinaerde, Atelier Spat van de Tussenvoorziening, Bartimeus, het Leger des Heils en Bakkie Trots. Dit project organiseert Stichting Bijzonder in zeer nauwe samenwerking met deze partijen en bovenal met de Bijenkorf Utrecht zelf.

Stuk voor stuk unieke producten
Stichting Bijzonder wil dat talenten met een kwetsbare positie beter zichtbaar zijn in onze samenleving. Wij willen dat ze producten maken die passen bij hun talenten en dat ze trots zijn op hun werk. Dit doen we door vanuit de kwaliteiten van de makers producten te ontwikkelen, te presenteren en te verkopen. Wat we hier aanbieden zijn stuk voor stuk unieke, ambachtelijke producten. Van de handgemaakte teckel van gerecyclede spijkerstof tot het handgemaakte houten dienblad, de plantenpotten, de koffiebeker uit Utrechtse klei, of een prachtig kinderboek. Heel divers en samen een prachtig geheel.

Coproductie tussen De Meubelwerf en de Bijenkorf
De producten van De Meubelwerf zijn extra bijzonder: deze bestaan uit een coproductie tussen medewerkers van de Bijenkorf en van dagbesteding De Meubelwerf. De Meubelwerf had behoefte aan producten die in serie gemaakt konden worden en ook nog verkopen. Dat testen we deze weken uit.

Kom je kijken?
De 20 verschillende producten staan op de tweede verdieping, bij de Click en Collect balie in de Bijenkorf Utrecht. 75% gaat naar de maker; 25 % naar Stichting Bijzonder. Door middel van de QR code lees je het verhaal van de maker.

Laat je ons weten wat je er van vindt?